Kuidas teha nii, et jalgrattasõit oleks mugav?

Kas Sa tead, et mugavamaks rattasõiduks seadista see endale sobivaks ja tee 2-3 korda nädalas tugilihaskonna harjutisi. Vaata videost kuidas ja miks!

Tallinna Ülikooli spordipedagoogika teadur Indrek Rannama 1 minuti loengust saame teada, et :

  • väide "jalgrattasõit on lihtne - kes on selle kord omandanud, ei unusta seda kunagi" kehtib vaid neile, kes piirduvad lühikeste vahemaade ja aeglasema tempoga. 
  • 5 punkti määravad jalgrattasõidu mugavuse - need on 5 kokkupuutepunkti jalgratta ja jalgratturi vahel:
    • 2 kkätt juhtraual
    • 2 jalga pedaalidel
    • istmik sadulal
    Näiteks vale sadula kõrgus (liiga madal või liiga kõrge) põhjustab ebamugavust või valu mõnes nendest piirkondadest:
    • reie lihastes
    • põlvedes
    • istmikus
    • seljas
    • kätes
    • õlavöötmes

KOKKUVÕTTEKS:

  • Oma jalgrattale vali sobiv sadul - istmik sadulal - on see ju kõige suurem kokkupuutepind rattaga
  • Seadista ratas endale sobivaks
  • Tee 2-3 korda nädalas tugilihaskonna harjutisi

Tasub teada:

On olemas seadmed, mis "mõõdavad" jalgratturit jalgratta sadulas, tuues välja murekohad ja jagades infot, kuidas  seadistada inimese järgi ratast (2)

Algallikad:

  1. Tallinna Ülikooli "1 minuti loeng"
  2. Internet

 

 

Rate this item
(0 votes)

Turvalisust puudutavad jutud